A partir d'aquesta rúbrica avaluarem els alumnes per així saber si han tingut l'actitud corresponent i han complert els objectius preestablerts.
Cicle Superior
|
Molt bé
|
Bé
|
Poc
|
Gens
|
Participació activa en les activitats
|
Es mostra actiu en les activitats, dóna noves propostes
i idees
Motiva als companys a intervenir
|
Intervé sovint en la realització de les activitats.
Dóna alguna proposta
|
Es mostra poc actiu i tampoc procura que els altres
companys participin
|
La seva actitud és passiva. Pràcticament no mostra interès
per aquestes
|
Ús del pensament crític
|
Raona sobre tot allò que aprèn
|
Raona de forma correcta
|
Li costa donar la seva opinió i també entendre segons
quins aspectes
|
No usa el pensament crític ni dóna la seva opinió
|
Raona i es qüestiona preguntes noves
|
Va més enllà del què qüestionen les activitats. Formula
preguntes noves
|
Reflexiona sobre les qüestions que es planteja
|
Arriba a les conclusions amb dificultat
|
No raona les activitats ni en treu conclusions
|
Assoleix els objectius preestablerts
|
Valora l’estil de vida democràtic
Entén i té una visió crítica sobre aquesta
|
Valora la democràcia i és capaç d’explicar-la fent
referència al seu context
|
Comprèn la democràcia com a forma de govern
|
No ha entès el què és la democràcia
|
RÚBRICA PER AVALUAR ELS BLOCS DELS COMPANYS:
Prèviament a realitzar el comentari al blocs dels companys hem realitzat una rúbrica amb diversos ítems a avaluar segons molt bé, bé, poc o gens. D'aquesta manera l'avaluació que fem és més crítica i coherent.
Molt bé
|
Bé
|
Poc
|
Gens
|
|
Bloc
|
Format adequat
Títol problematitzat. Cohesió d’objectius i continguts
amb les activitats
|
Títol problematitzat i format adequat
Falta de cohesió
|
Format adequat
|
Títol no problematitzat
Mal organitzat i sense cohesió
|
Diari del bloc
|
Seguiment de les entrades i explicacions
Reflexió de les problemàtiques i evolució del treball
|
Seguiment de les entrades i explicacions
Reflexió de les problemàtiques
No es veu l’evolució del treball
|
Seguiment d’entrades i explicacions al bloc
|
Poques entrades i sense evolució
No reflexa problemàtiques
|
Activitats
|
Són aplicables
Treball cooperatiu
Metodologia activa
Ben explicades i redactades
Desperta interès
Crea esperit crític
Selecciona la informació rellevant
|
Són aplicables
Treball cooperatiu
Usa una metodologia activa
Desperta interès dels alumnes però manca coherència en
les activitats
|
Són aplicables
No hi ha treball cooperatiu ni metodologies actives
No desperta interès
Manca de coherència
|
No són aplicables
Sense treball cooperatiu ni metodologia activa
Mal explicades i redactades
No desperta interès
Sense coherència ni selecció de la informació rellevant
|
Dossier Informatiu
|
Continguts ben seleccionats
Ortografia
Bon format
Cohesió entre dossier i activitats
|
Continguts ben seleccionats
Ortografia
Bon format
|
Continguts ben seleccionats però amb faltes d’ortografia
Falta de relació amb el bloc
Format no molt adequat
|
Continguts erronis
Faltes d’ortografia
Format desordenat
Temes mal explicats en relació al bloc
|
General
|
Per entendre, valorar i millorar el món
|
Per entendre i valorar
|
Per entendre
|
No busca opinió crítica ni valors i tampoc millora el
món
|
AVALUACIÓ REALITZADA PEL GRUP: ESTUDIANT UN RIU
ResponEliminaFormat: el títol està problematitzat, el bloc és visual i les imatges estan relacionades amb el tema presentat. No hi ha gran quantitat de lletra i, es llegeix bé. Hi ha una bona organització de les pestanyes i el format desperta curiositat o interès per descobrir més sobre el tema.
Regularitat del bloc: faltarien més entrades, tot i que, les que hi ha estan ben redactades. Hem trobat a faltar una entrada que expliqui com heu desenvolupat les activitats.
Selecció de la informació: pensem que la viquipèdia no és una font d’informació 100% fiable. Tot i així, el format del dossier informatiu és molt innovador, atractiu, visual i ben organitzat. Felicitats per aquest format tan educatiu i ideal.
Cohesió dels objectius amb contingut i activitats: els objectius no estan redactats com calen, però entenem que han estat escrits quan encara no teníem coneixements sobre com s’han de redactar. Els continguts estan relacionats amb els objectius. Podem detectar una clara relació entre els objectius, els continguts i les activitats.
Activitats que es puguin portar a la pràctica: totes les activitats es poden posar en pràctica pels alumnes, però s’haurien d’especificar els coneixements previs dels alumnes perquè alguna activitat és per un nivell més avançat.
Activitats d’interès per l’alumne: algunes activitats són més motivadores que altres.
Desenvolupament de les habilitats socials en les activitats: tracten correctament el tema de la democràcia dins de les ciències socials i desenvolupen bé el temari (imatges, programa electoral imaginari, enquesta...)
Organització del nivell de dificultat: la majoria d’activitats segueixen un orde de dificultat (de menys a més).
Adequació dels criteris d’avaluació amb els objectius: troben que està bé el fet de generalitzar l’ítem d’avaluació relacionat amb els objectius, tenint més en compte la interacció dels alumnes a l’aula i en les activitats.
Observacions: no hem sabut trobar els cicle al qual van dirigides les activitats i, tampoc els noms del grup cooperatiu.
Avaluació global: la nota numèrica ve donada per la mitjana de cada un dels apartats anteriors. NOTA: 7,8