Avaluació

RÚBRICA PER AVALUAR ELS ALUMNES:

A partir d'aquesta rúbrica avaluarem els alumnes per així saber si han tingut l'actitud corresponent i han complert els objectius preestablerts.

Cicle Superior
Molt bé
Poc
Gens
Participació activa en les activitats
Es mostra actiu en les activitats, dóna noves propostes i idees
Motiva als companys a intervenir

Intervé sovint en la realització de les activitats.
Dóna alguna proposta
Es mostra poc actiu i tampoc procura que els altres companys participin
La seva actitud és passiva. Pràcticament no mostra interès per aquestes
Ús del pensament crític
Raona sobre tot allò que aprèn
Raona de forma correcta
Li costa donar la seva opinió i també entendre segons quins aspectes
No usa el pensament crític ni dóna la seva opinió
Raona i es qüestiona preguntes noves
Va més enllà del què qüestionen les activitats. Formula preguntes noves
Reflexiona sobre les qüestions que es planteja
Arriba a les conclusions amb dificultat
No raona les activitats ni en treu conclusions
Assoleix els objectius preestablerts
Valora l’estil de vida democràtic
Entén i té una visió crítica sobre aquesta
Valora la democràcia i és capaç d’explicar-la fent referència al seu context
Comprèn la democràcia com a forma de govern
No ha entès el què és la democràcia



RÚBRICA PER AVALUAR ELS BLOCS DELS COMPANYS:

Prèviament a realitzar el comentari al blocs dels companys hem realitzat una rúbrica amb diversos ítems a avaluar segons molt bé, bé, poc o gens. D'aquesta manera l'avaluació que fem és més crítica i coherent.


Molt bé
Poc
Gens
Bloc
Format adequat
Títol problematitzat. Cohesió d’objectius i continguts amb les activitats
Títol problematitzat i format adequat
Falta de cohesió
Format adequat
Títol no problematitzat
Mal organitzat i sense cohesió
Diari del bloc
Seguiment de les entrades i explicacions
Reflexió de les problemàtiques i evolució del treball
Seguiment de les entrades i explicacions
Reflexió de les problemàtiques
No es veu l’evolució del treball
Seguiment d’entrades i explicacions al bloc
Poques entrades i sense evolució
No reflexa problemàtiques
Activitats
Són aplicables
Treball cooperatiu
Metodologia activa
Ben explicades i redactades
Desperta interès
Crea esperit crític
Selecciona la informació rellevant
Són aplicables
Treball cooperatiu
Usa una metodologia activa
Desperta interès dels alumnes però manca coherència en les activitats
Són aplicables
No hi ha treball cooperatiu ni metodologies actives
No desperta interès
Manca de coherència
No són aplicables
Sense treball cooperatiu ni metodologia activa
Mal explicades i redactades
No desperta interès
Sense coherència ni selecció de la informació rellevant
Dossier Informatiu
Continguts ben seleccionats
Ortografia
Bon format
Cohesió entre dossier i activitats
Continguts ben seleccionats
Ortografia
Bon format

Continguts ben seleccionats però amb faltes d’ortografia
Falta de relació amb el bloc
Format no molt adequat
Continguts erronis
Faltes d’ortografia
Format desordenat
Temes mal explicats en relació al bloc
General
Per entendre, valorar i millorar el món
Per entendre i valorar
Per entendre
No busca opinió crítica ni valors i tampoc millora el món


1 comentari:

  1. AVALUACIÓ REALITZADA PEL GRUP: ESTUDIANT UN RIU

    Format: el títol està problematitzat, el bloc és visual i les imatges estan relacionades amb el tema presentat. No hi ha gran quantitat de lletra i, es llegeix bé. Hi ha una bona organització de les pestanyes i el format desperta curiositat o interès per descobrir més sobre el tema.

    Regularitat del bloc: faltarien més entrades, tot i que, les que hi ha estan ben redactades. Hem trobat a faltar una entrada que expliqui com heu desenvolupat les activitats.

    Selecció de la informació: pensem que la viquipèdia no és una font d’informació 100% fiable. Tot i així, el format del dossier informatiu és molt innovador, atractiu, visual i ben organitzat. Felicitats per aquest format tan educatiu i ideal.

    Cohesió dels objectius amb contingut i activitats: els objectius no estan redactats com calen, però entenem que han estat escrits quan encara no teníem coneixements sobre com s’han de redactar. Els continguts estan relacionats amb els objectius. Podem detectar una clara relació entre els objectius, els continguts i les activitats.

    Activitats que es puguin portar a la pràctica: totes les activitats es poden posar en pràctica pels alumnes, però s’haurien d’especificar els coneixements previs dels alumnes perquè alguna activitat és per un nivell més avançat.

    Activitats d’interès per l’alumne: algunes activitats són més motivadores que altres.
    Desenvolupament de les habilitats socials en les activitats: tracten correctament el tema de la democràcia dins de les ciències socials i desenvolupen bé el temari (imatges, programa electoral imaginari, enquesta...)

    Organització del nivell de dificultat: la majoria d’activitats segueixen un orde de dificultat (de menys a més).

    Adequació dels criteris d’avaluació amb els objectius: troben que està bé el fet de generalitzar l’ítem d’avaluació relacionat amb els objectius, tenint més en compte la interacció dels alumnes a l’aula i en les activitats.

    Observacions: no hem sabut trobar els cicle al qual van dirigides les activitats i, tampoc els noms del grup cooperatiu.

    Avaluació global: la nota numèrica ve donada per la mitjana de cada un dels apartats anteriors. NOTA: 7,8

    ResponElimina